ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

شیوع گسترده شپش در یکی از مدارس مناطق برخوردار مشهد| ۴۰ دانش آموز دختر گرفتار شپش شدند

  • کد خبر: ۱۹۰۳۳۴
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
شیوع گسترده شپش در یکی از مدارس مناطق برخوردار مشهد| ۴۰ دانش آموز دختر گرفتار شپش شدند
با گذشت تنها یکماه از شروع سال تحصیلی، حالا شیوع شپش در برخی از مدارس دخترانه مشهد به یک موضوع داغ و البته نگران کننده تبدیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تماس های مردمی برخی از اولیا دانش آموزان دختر با خبرنگاران ما، نشان می داد که شپش در برخی از مدارس دخترانه مشهد شیوع پیدا کرده و این موضوع نگرانی هایی را برای برخی از خانواده ها ایجاد کرده است.

پیگیری های خبرنگار ما در این خصوص نیز نشان می داد که شیوع شپش در مدارس دخترانه مشهد موضوعی غیر واقعی نیست و مدیران مدارس مورد اشاره اولیا نیز، آن را رد نکردند؛ اما بررسی های ما نشان می داد شيوع اين عارضه هرچند تا حدودی عادی می باشد، اما یکی از مهمرین علل شیوع آن، عدم بررسی دانش آموزان در مدارس است که به كمبود مربی بهداشت در مدارس بر می گردد.

۴۰ دانش آموز درگیر شپش فقط در یک مدرسه!

برای پیگیری بیشتر این موضوع با رئیس اداره بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفتگویی را انجام دادیم که او نیز شیوع شپش در مدارس مشهد را تایید کرد.

دکتر فرشید وفا در این باره به شهرآرانیوز گفت: شپش یکی از موارد غیر بهداشتی می باشد که متاسفانه در مدارس بیشتر دیده می شود. با توجه به شروع مدارس و برگزاری کلاس‌های درسی هم امکان سرایت و مبتلا شدن دانش‌آموزان به این بیماری بیشتر از قبل وجود دارد، اما اگر نظارت دقیق از دانش آموزان صورت پذیرد می توان آن را کنترل کرد.

وی در خصوص گزارش شیوع شپش در برخی مدارس دخترانه مشهد نیز گفت: طی چند روز گذشته گزارشی درخصوص شیوع شپش در یکی از مدارس بلوار سجاد مشهد به دست ما رسید. همکاران بهداشت محیط و کارشناسان سلامت به این مرکز آموزشی مراجعه و بررسی‌ها نشان از وجود گسترده شپش در بین دانش آموزان حاضر در کلاس‌های درس این واحد آموزشی داشت.

دکتر فرشید وفا ادامه داد: پایش‌های بهداشتی ما حاکی از آن بود که در این مدرسه ۴۰ دانش آموز مقطع ابتدایی گرفتار شپش شدند که از این تعداد، ۳۰ نفر درمان شدند و ۱۰ نفر دیگر که عمدتا در فضای داخل مدرسه و بیرون از آن با یکدیگر در تماس بودند، اکنون تحت درمان هستند و مواردی، چون شامپو برای آن‌ها تجویز شده است.

وی در واکنش به چرایی و منشاء شپش در این مدرسه تصریح کرد: مهم‌ترین عامل، بهداشت فردی دانش آموز، ابتدا در خانه و سپس در محیط مدرسه بوده است و بر همین اساس، توصیه‌های بهداشتی لازم به دانش آموزان، مربی بهداشت مدرسه، مدیر و والدین ارائه شده است تا از وقوع مجدد جلوگیری شود.

رئیس اداره بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یادآور شد: بازدید‌های بهداشتی از مدارس به صورت فصلی انجام می‌گیرد. اما با توجه به ویژه بودن این مورد، همکاران اداره بهداشت هفته آینده جهت پیگیری دوباره به مدرسه مراجعه خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->